Snap It

Selamat Membaca
.

Search

Wednesday, October 13, 2010

Ketupat Sotong

INI DIA KETUPAT SOTONG

hemm... petang tadi ke JPJ cawangan Shah Alam untuk renew lesen memandu.. Tamat 

pergi renew sebab risaukan kot2 ada saman yg perlu  dibayar untuk menghidupkan lesen tu.

kang menggelabah pulak nak cari duit nak byr saman.



Hari ni cuaca sangat panas, sampai je kat JPJ tu terus pg kat kaunter pertanyaan ..nk tanya kat 

mana kaunter nak hidupkan lesen memandu.. "Assalamualaikum" saya tegur perempuan jaga 

kaunter tu..tapi dia tak jawab pun.. Mungkin dia tak dengar.. saya cakap sekali lagi "Assalamual

aikum" tapi masih lagi tak jawab sambil muka masam & sombong.. huh.. dengan suara macam

nak marah tanya saya ada apa encik.. mmg kuranag ajar perempuan jaga kaunter tu.. Dengan 

sinis saya ''SOUND'' OWH MMG JENIS TAK JAWAB SALAM YER'' kat pempuan tu lepas dia 

bagitau saya perlu pergi tingkat 1 pintu 6 untuk renew lesen...sombong betul pempuan tu..

dia iingat dia cantik sangat freehair.. dalam hati saya geram nak cakap "pegi jaga tandas je la

woi kalo muka sombong'' tapi nasib tak cakap..nasib iman masih lagi kuat..hahaha.

Baru jaga kaunter pertanyaan tu, belum jadi pegawai lagi dah sombong... huh..

Lepas  tanya tu terus arr pg kat tingkat 1 pintu 6, masuk2 jer ada sorg pempuan jaga kaunter 

amik nombor.. saya pon bagi lah salam '' assalamualaikum"  huh.. upernya sekali lagi berlaku

mende yang sama.. tak jawab pun..huh. dengan selambernya saya jawab '' OWH MMG STAFT

KAUNTER SINI TAK JAWAB SALAM EH'' dia dia memekakkan diri sambil baca surat khabar 

dan tekan nombor untuk saya..dan sekali lagi muka mmg sombong ..huh.. memalukan JPJ Shah

Alam jer.. tak ikhlas langsung keje.. kalo datang bulan pon..takkan semua penjaga kaunter
datang bulan serentak... arghh...mmg mcm ketupat sotong..

IDAMAN MALAYA-sekadar gambar hiasan







No comments:

Post a Comment